Velkommen til Sani.dk +45 75 87 64 72

Kundeservice og Handelsbetingelser


Når du handler på  Sani.dk sker det efter de vilkår som er nævnt på denne side og du indgår aftale med Sáni. Se alle stamoplysninger på siden Om Os

Vi har bestræbt os på at gøre oplysningerne så letforståelige som muligt, men er der nu alligevel noget du gerne vil ha´ yderligere information om, så kontakt os endelig på en af de måder der er nævnt under punktet  Kundeservice




Kundeservice

Har du spørgsmål, ting der skal ordnes eller noget du bare synes vi skal ha´ at vide, så kontakt os på en af de nævnte kontaktmuligheder.     

Spørg også hvis du skal bruge et større parti varer eller løbende bruger mange varer af de samme modeller. 

Har du selv forslag til et godt samarbejde så hører vi også gerne fra dig; vi er som regel til at tale med !!

 


––  Generel Kontakt

–––  til alle henvendelser som ikke hører under de 4 nedennævnte punkter

e-mail adr. : salg@sani.dk
telefon nr.  : +4575876472

––  Kontooprettelse

–––  hvis du vil søge om oprettelse som  Kreditkunde eller overførsel af gammel kreditkonto

e-mail adr. : salg@sani.dk
telefon nr.  : +4575876472

––  Annullering

–––  hvis du vil annulere en ordre

e-mail adr. : salg@sani.dk
telefon nr.  : +4575876472

––  Reklamation

–––  hvis du vil reklamere over en vare, manglende levering eller lignende.

e-mail adr. : salg@sani.dk
telefon nr.  : +4575876472

––  Returneringsadresse

–––  se vejledning og betingelser under punktet  Returnering

Sáni
Returvarer, tlf. +4575876472
Sejersmosevej 11
DK 7321 Gadbjerg



Priser

Alle priser på Sani.dk er er dagspriser, som løbende ændres uden varsel, angivet ab. Sáni´s lager i DKK  (danske kroner) og excl. gældende moms men incl. alle øvrige skatter, afgifter og told. 

På str. 35, 48 og derover samt 2XL og derover er der pristillæg på alle modeller set i forhold til web-shoppens generelle prisvisning, dog er det den faktiske pris som er angivet ved de enkelte størrelser. 

De angivne priser gælder for ordrer til levering i Danmark men omfatter dog ikke Færøerne og Grønland.

Der tages forbehold for afgiftsændringer, pris- og trykfejl m.v.


Ordreafgivelse

Når du har afgivet en bestilling på web-shoppen Sani.dk, kommer der automatisk en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke produkter du har bestilt hos os.

OBS !!!

Du skal være opmærksom på at det automatiske svar (via e-mail) IKKE er en juridisk bindende ordrebekræftelse men udelukkende er en bekræftelse af at vi har modtaget din bestilling og at der derfor ikke er indgået nogen endelig aftale.

Som følge heraf har Sáni mulighed for at annullere din bestilling i tilfælde af

tekniske problemer, trykfejl, prisændringer, leveringssvigt og lignende situationer.

Bindende Ordrebekræftelse og/eller Faktura sendes til dig, når din bestilling er afsendt.


Ordreannullering

Såfremt en ordre endnu ikke er afsendt fra Sáni, kan den annulleres ved at kontakte os via den/de kontaktformer som er angivet for Annullering under punktet Kundeservice

Hvis varerne ér afsendt fra Sáni, og du fortryder købet, har du i et vist omfang alligevel mulighed for at returnere dem; det kan du læse mere om under punktet Fortrydelses- og Returret


Forsendelse og Levering

Når vi har modtaget din bestilling, bestræber vi os hos Sáni, på at afsende din bestilling indenfor den tidsramme som står opført for produktet med den længste leveringstid. Alternativt kan du lave flere bestillinger !!

De leveringstider som står anført for en vare på Sani.dk er alene vejledende.

På str. 35, 48 og derover samt 2XL og derover kan der være extra leveringstid på visse modeller.

Fragtprisen, beregningsmetode og forsendelsesmåde fremgår af web-shoppen´s indkøbskurv og/eller check-ud modul således at du altid får vist den samlede pris, inden du skal godkende dit køb.

Levering sker ab. Sáni´s lager og forsendelse sker derfor for kundens risiko uanset om forsendelse sker omkostningsfrit. Sáni tegner ikke forsikring for kunden.


Betaling

Betaling for bestilte varer kan ske på følgende måder :


#1 – Betalingskortkunde

Betaling for varer bestilt på Sani.dk sker online ved brug af betalingskort. Hvilke kort vi modtager fremgår af web-shoppen.

Betalingsoplysninger skal indtastes ved ordreafgivelse, men Sáni hæver først beløbet ved afsendelsen af varerne.
Hos Sáni benytter vi et certificeret betalingssystem, som er godkendt af PBS. Al datakommunikation under købet foregår via en krypteret SSL forbindelse. Dette sikre at uvedkommende ikke kan se data der udveksles. Når SSL krypteringen er aktiveret, vises en hængelås nederst på siden i de fleste browsere.


#1 – Kreditkunde

Dette kræver forudgående kreditgodkendelse samt oprettelse af kreditkonto hos Sáni.

Har du tidligere brugt vort Gule Sáni Katalog og handlet via telefon eller vore sælgere, er dette formodentlig på plads og oplysningerne skal blot overføres til web-shoppen.

I begge tilfælde skal du blot kontakte Sáni via den/de kontaktformer som er angivet for  Kontooprettelse under punktet Kundeservice

Betaling for varer bestilt på Sani.dk kan kun ske ved bankøverførsel på grundlag af

# 1 – faktura fremsendt til en fysisk adresse eller

# 2 – faktura fremsendt via EAN nummer.

Faktura udstedes normalt når varen er afsendt og Betalingsbetingelser er netto kontant 14 dage fra fakturadato såfremt andet ikke er skriftlig aftalt.

Overskrides forfaldsdatoen tillægges et rykkergebyr på DKK 100,00 og morarenter på 2% pr. måned. Der er ikke moms på gebyret.


Fortrydelses- og Returret

Uanset årsagen får du hos Sáni 14 dages fuld returret, regnet fra den dag du modtager dine varer. Varerne skal dog være ubrugte og returneres i ubeskadiget original emballage.

Varer Sáni har hjemtaget eller specialfremstillet på foranledning af din ordre, tages ikke retur.

De praktiske detaljer kan du se under punktet Returnering


Returnering

I tilfælde af Ombytning, Reklamation eller Fejlkøb gælder følgende.

Under punktet Kundeservice finder du en Returneringsadresse til Sáni.

Returvarerne skal sendes hertil vedlagt kontakt telefonnummer, tydelig information om afsender og årsag til returneringen samt bank registrerings- og kontonummer i tilfælde af at  dette skal bruges i forbindelse returneringen.

Husk at indpakke varerne således at original emballagen ikke beskadiges !!

Returfragten til Sáni skal du altid selv betale; returvarer modtages IKKE ufranco.

Ved ombytning betaler Sáni fragten for den/de nye varer vi sender.

Ved godkendt reklamation betaler Sáni fragten for den/de erstatnings varer vi sender og er varen ubrugt eller kun brugt kort tid når fejlen konstateres, godskriver Sáni rimelige returfragtudlæg, typisk svarende til prisen for forudbetalte pakker hos de landsdækkende pakkedistributører.

Er du Kreditkunde hos Sáni, foregår al mellemregning via din kreditkonto hos os.

Er du Betalingskortkunde hos Sáni, og:

# 1 – varen er et fejlkøb, returneres hele varebeløbet til din Konto;

# 2 – den/de nye varer ikke er på lager, returneres hele varebeløbet til din Konto, dette sker dog normalt ikke uden vi har kontaktet dig først.

# 3 – den/de nye varer er billigere end den/de returnerede, refunderes differencen i varebeløbet til din Konto;     

# 4 – den/de nye varer er dyrere end den returnerede, skal du lave en ny bestilling. Selvom du ved bestillingen skal lave en normal betaling på den/de varer du ønsker, trækker vi dog kun  differencen fra dit kort.

Såfremt du som Betalingskortkunde skal have penge retur sker dette snarest efter at Sáni har behandlet din returnering dog normalt senest 14 dage efter at varen er modtaget hos os.

Under punktet Kundeservice finder du en Returneringsadresse til Sáni.


Reklamationsret

Såfremt andet ikke er aftalt giver Sáni dig, som erhvervsdrivende, 12 måneders reklamationsret. Reklamation skal ske straks efter at du har konstateret en fejl og/eller mangel. Som erhvervsdrivende har du pligt til, som ordentlig forretningsbrug kræver, at foretage en undersøgelse for eventuelle fejl og mangler indenfor rimelig tid efter du har modtaget varen fra Sáni.

For varer med begrænset levetid er din reklamationsret dog begrænset til den  holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare.

Reklamationsretten dækker ligeledes ikke slitage, direkte eller indirekte opståede fejl og skader som følge af forkert betjening, dårlig vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Ved reklamation skal du, inden du returnerer varen, kontakte Sáni via den/de kontaktformer som er angivet for Reklamation under punktet Kundeservice og forklare os hvilke fejl og/eller mangler du mener varen har.

Sáni vil herefter tage stilling til om varen skal retur for reparation, ombytning eller der evt. skal findes en alternativ løsning.

I tilfælde af returnering kan du se de praktiske detaljer under punktet Returnering


Cookies
En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde kan brugeren genkendes, fx på et websted, ved næste besøg.

Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website, fx brugernavn til login på et website. En cookie lagres på brugens harddisk sammen med cachede filer.

En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan slå cookies helt fra. Det eneste disse cookies bruges til er at genkende din computer.

Rent teknisk kan cookies deles op i to typer. Den ene type kaldes ”session cookies” – de holder styr på, hvad du har lagt i din indkøbskurv, mens du navigerer rundt på netbutikken. ”Session cookies” gemmes ikke på din computer, men forsvinder, når du lukker browseren.

Den anden type cookie kaldes ”permanent cookie”, og den gemmes som en tekstfil på din computer i ca. en måned. En ”permanent cookie” er med til, at vores server kan genkende din computer næste gang, du logger ind på vores website.

Sani.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer.


Firma- og Person Oplysninger

For at du kan indgå en online aftale med Sáni, registrere vi følgende personlige oplysninger:

CVR. Nr.
Firmanavn og/eller
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Sáni og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Administrationen hos Sáni har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på Sani.dk er Holger M. Nørgaard.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til Sáni videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Sáni har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Sáni via e-mail som du finder i Kundeservice under punktet Reklamation



Produktansvar

Sáni har tegnet en produktansvarsforsikring og yder produktansvar i henhold til produktansvarslovens regler, men yder ikke herudover produktansvar. Ethvert produktansvar udviklet i retspraksis er således udtrykkeligt fraskrevet.



Forbehold

Sáni tager forbehold for eventuelle fejl i prisangivelser, pris- og afgiftsændringer, korrektur- og trykfejl, tekniske fejl, udsolgte varer, manglende og/eller forsinkede leverancer på grund af  fejl hos underleverandører, arbejdskonflikter, force majeure samt tilfælde og situationer som kan sidestilles hermed.

I så fald er såvel Sáni som Kunden berettiget til at annullere en indgået aftale helt eller delvist.


Ansvarsbegrænsning

Sáni er i ingen tilfælde ansvarlig for driftstab, avancetab, mistet omsætning, følgetab eller andre indirekte tab.

Sáni er ikke ansvarlig for fejl ved et produkt hvor:

# 1 – fejl er opstået som følge af anvendelse af produkterne i sammenhæng med andet tilbehør/produkt, som direkte eller indirekte påvirker produkternes funktion, med mindre sådan brug er forudsat for produktet.

# 2 – fejl er opstået som følge af ændringer eller indgreb i produkterne, som ikke er sket i overensstemmelse med skriftlige instruktioner fra Sáni.

# 3 – fejl er opstået som følge af Kundens anvendelse af produkterne på en anden måde end foreskrevet i den medleverede brugervejledning eller ved forsømmelser fra Kundens, dennes personales eller tredjemands side.

Sáni kan ikke under nogen omstændigheder ifalde en samlet erstatning og/eller blive afkrævet forholdsmæssigt afslag, der overstiger DKK 50.000, der gælder som et samlet akkumuleret maksimum for samtlige forhold vedrørende en ordre, der måtte berettige kunden, til erstatning og/eller forholdsmæssigt afslag, uanset om krav herpå måtte skyldes simpel uagtsomhed fra Sáni´s side.


Tvister

Enhver retslig tvist mellem Kunden og Sáni i relation til produkterne eller disse betingelser skal afgøres efter gældende dansk ret.

Sáni afgør selv hvilken Ret der i påkommende tilfælde, skal vælges som værneting i første instans.